Американський виробник літаків Gulfstream веде свою діяльність ще з далекого 1958 року, і, ймовірно, з того часу виготовив тисячі літаків. Тому, коли компанія заявляє, що завершила «найсуворішу програму сертифікації в історії компанії», це, мабуть, означає дуже багато.
Заява стосується модернізованого G700, найновішого бізнес-джета, створеного розумами інженерів у Савані, штат Джорджія. Цей літак, як оголошує Gulfstream, побив понад 50 рекордів швидкості з моменту початку тестових польотів.
Досі модернізований Gulfstream G700 літав фактично лише для тестування, оскільки він ще не мав типового сертифіката Федерального управління цивільної авіації (FAA). Це змінилося цього тижня, коли американський авіаційний регулятор нарешті дозволив лайнеру літати з пасажирами на борту.
Регулярні польоти G700 розпочалися ще в 2019 році, коли він приєднався до існуючої лінійки з семи літаків компанії. Наприкінці минулого року він значно покращився за дальністю, швидкістю та висотою польоту, тому його знову потрібно було сертифікувати. І ця сертифікація, схоже, перевершила очікування Gulfstream щодо моделі.
Пара двигунів Rolls-Royce, які його живлять, дозволяє літаку розвивати швидкість до 0,935 Маха або 1 155 км/год. Це невелике, але помітне збільшення порівняно з тим, що було раніше, і зробило цей літак найшвидшим Gulfstream.
У новій конфігурації G700 може долати відстані до 14 353 км, якщо швидкість трохи нижча за максимальну. Це збільшення на 463 км порівняно з тим, на що очікував виробник з початку.
Щодо інших характеристик, заслуговує на увагу тиск всередині салону, який зазвичай підтримується вище рівня моря. Раніше G700 вже мав найнижчий показник у галузі, але в новому варіанті його ще більше знизили. Це означає, що люди, які подорожують усередині літака, відчувають себе наче знаходяться на висоті 866 метрів над рівнем моря, при цьому літак фактично летить на висоті 12 497 метрів.
Сертифікація FAA також принесла певні сюрпризи щодо можливостей літака на землі: здається, що як дистанція зльоту, так і посадки коротші, ніж очікувалося, становляючи 1 827 метрів і 960 метрів відповідно.
Тепер, коли перешкоди FAA подолані, Gulfstream прагне, щоб літак якомога швидше опинився в руках клієнтів. І всі вони повинні літати стильно, оскільки виробник обіцяє «найпросторіший лайнер у діловій авіації» з достатнім місцем для 19 пасажирів (або лише для 13, якщо всі вони захочуть спати під час польоту).
Gulfstream не повідомляє публічно, скільки коштує G700 (це також сильно залежить від технічних характеристик, замовлених клієнтом), але галузеві експерти оцінюють його вартість приблизно в $75 мільйонів.