Компанія Lilium, виробник електричного літака вертикального зльоту та посадки (eVTOL) на шість пасажирів і пілота, вперше представить свій флагманський літак публіці у травні.
Німецька фірма оголосила, що першу публічну презентацію повнорозмірного літака Lilium Jet проведе на щорічній Європейській авіаційній бізнес-конвенції та виставці (EBACE), яка пройде з 28 по 30 травня в Женеві.
За словами компанії, її презентація, яка також включатиме інфраструктуру зарядки літака та тренажер польотів для відвідувачів, стане її найбільшою участю в цьому заході. Lilium очікує стати одним із найбільших експонентів виставки.
На EBACE 2023 Lilium представила новий дизайн салону для свого літака Pioneer Edition Jet: чотиримісну конфігурацію флагманської моделі, яка продається в США за чималі $10 мільйонів.
Борель та Андреас Пфістерер, керівник відділу льотних операцій та підготовки екіпажу виробника, візьмуть участь у панельних дискусіях на цьому заході.
Кінець 2023 року ознаменувався для Lilium початком виробництва перших семи моделей Lilium Jet, які компанія планує використовувати для тестувань разом із Європейським агентством з безпеки польотів (EASA). Ці тести відбудуться після першого пілотованого польоту літака. Даний крок став ключовим етапом на шляху до отримання сертифіката типу моделі, який Lilium очікує отримати до кінця 2025 року.
Хоча Lilium часто порівнюють з виробниками повітряних таксі eVTOL, такими як Archer Aviation та Joby Aviation, компанія має дещо іншу сферу застосування свого літака: регіональну авіаційну мобільність (RAM).
Очікується, що Lilium Jet здійснюватиме крейсерські польоти зі швидкістю 300 км/год на маршрутах між містами протяжністю 46-232 км. Хоча повітряні таксі Archer’s Midnight та Joby’s здатні долати такі відстані, ці компанії більше зосереджені на службах міської авіаційної мобільності (UAM) у межах мегаполісів, таких як Нью-Йорк, Чикаго чи Лос-Анджелес.
Відповідно, дизайн Lilium використовує конфігурацію, яку рідко зустрінеш на повітряних таксі eVTOL, з 36 електричними вентиляторними двигунами, вбудованими в крила літака. На противагу цьому, Archer, Joby та декілька інших компаній будують літаки з поворотним крилом або поворотним гвинтом, у яких ротори та гвинти забезпечують як вертикальний підйом, так і горизонтальний політ.
Lilium стверджує, що їхня конструкція жертвує певною ефективністю під час зависання в обмін на значно більшу ефективність під час крейсерського польоту, оскільки планер не обтяжений поворотними роторами чи гвинтами. EBACE 2024 у Швейцарії стане одним із перших випадків, коли літак з унікальною конфігурацією «турбін у крилі» буде представлено публіці.
Хоча захід відбудеться в Європі, де базується Lilium, виробник планує продавати літаки операторам також на ринку США.
Вже відкрито продаж літаків Pioneer Edition для окремих покупців у США, тоді як компанія з часткової власності на літаки NetJets у 2022 році підписала меморандум про взаєморозуміння щодо покупки 150 флагманських літаків компанії.
У лютому Lilium визначила запланований вертипорт площею 56 000 квадратних футів в Міжнародному аеропорту Орландо (KMCO) як центр своїх операцій у Флориді, який, як очікується, стане одним із перших ринків запуску компанії.