Компанія Hyundai погодилася інвестувати майже один мільярд доларів у Motional, компанію, що планує запустити флот повністю електричних роботаксі. Ці інвестиції дозволять корейському автовиробнику отримати більшість акцій компанії Motional.
Hyundai інвестує безпосередньо в Motional $475 мільйонів. Ці інвестиції є частиною ширшої угоди, яка також включає придбання акцій у спільного партнера Aptiv. Hyundai витратить ще $448 мільйонів на купівлю 11 відсотків частки Aptiv у Motional. Aptiv також оголосила, що очікує скорочення своєї частки в Motional з 50 відсотків до приблизно 15 відсотків станом на 31 березня, що залишить Hyundai з 85-відсотковою часткою.
Кевін Кларк, голова правління та генеральний директор постачальника автомобільних деталей Aptiv, у січні заявив, що компанія скоротить свою частку в Motional. Тоді компанія заявила, що більше не буде інвестувати капітал у Motional через високу вартість комерціалізації бізнесу роботаксі та довгий шлях до отримання прибутку. Тепер Hyundai робить крок і своєю інвестицією підтримує ідею Aptiv.
Motional вже випробувала свої автономні транспортні засоби в Бостоні, Піттсбурзі, Лас-Вегасі, Лос-Анджелесі та Сінгапурі за кермом із водієм безпеки. Стратегія виходу компанії на ринок полягає у співпраці з існуючими платформами для виклику таксі, такими як Uber, Lyft та Via, щоб пропонувати поїздки клієнтам. Motional планує запустити сервіс роботаксі з безпілотними повністю електричними автомобілями Hyundai Ioniq 5 у 2024 році.
У листопаді 2023 року Motional та Hyundai оголосили плани спільного будівництва готової до виробництва версії цього роботаксі на базі Ioniq 5 у новому інноваційному центрі автовиробника в Сінгапурі, Hyundai Motor Group Innovation Centre Singapore (HMGICS). На CES 2024 Motional також оголосила про співпрацю з Kia над автомобілем наступного покоління, який буде запущений пізніше цього десятиліття, а перші етапи розробки розпочнуться вже цього року.
Зміни в Motional відбуваються в той час, коли індустрія роботаксі продовжує стикатися з невизначеністю. Дочірня компанія Google, Waymo, є лідером у комерціалізації, вже запустивши повністю безпілотний сервіс роботаксі з оплатою за проїзд у Сан-Франциско, Лос-Анджелесі та Фініксі. Cruise від GM, з іншого боку, досі не вийшла на дороги після інциденту в жовтні 2023 року, коли пішохід опинився затиснутим під одним із її роботаксі, але компанія працює над його повторним впровадженням на громадських дорогах у Фініксі. А потім є Tesla. Генеральний директор Ілон Маск перевернув свою компанію з ніг на голову, звільнивши тисячі співробітників і збільшивши інвестиції в штучний інтелект, з метою «повністю перейти на автономність» і доставити роботаксі в серпні.