Австралійський стартап чистої авіаційної техніки AMSL Aero розпочинає новий рік із знакової події – першого цивільного замовлення на 20 одиниць свого флагманського літального апарату.
Авіаперевізники з усього світу починають докладати зусиль, спрямованих на оновлення авіапарків, чи то модернізацію існуючих літаків, чи розробку конструкцій нового покоління. В Австралії Aviation Logistics щойно зробила сміливий крок. Ця група загальної авіації та регіональних авіакомпаній вважає, що майбутні літаки працюватимуть на електроенергії або водні, і не боїться підтвердити свої слова на практиці.
Група стала офіційним партнером із запуску австралійського гібрид-електричного літального апарату класу VTOL (вертикальний зліт і посадка) під назвою Vertiia, розмістивши замовлення на десять бортів від AMSL Aero з можливістю розширення замовлення на ще десяти одиниць. Вона планує експлуатувати ці VTOL на водневих двигунах через три з її асоційованих компаній, Air Link, AirMed та Chartair, що є доказом надзвичайної універсальності літака AMSL Aero.
Нечасто можна побачити, як один клієнт має намір використовувати eVTOL у всіх його потенційних конфігураціях. Оскільки три різні компанії експлуатуватимуть водневий літак Vertiia одночасно, він матиме добру змогу довести, на що він здатний, як у пасажирських чи вантажних перевезеннях, так і в аеромедичних місіях. Це початкове замовлення від одного клієнта фактично охоплюватиме безліч потенційних функцій цього універсального екологічного літака.
Водневий літак Vertiia з’явився в індустрії AAM (Advanced Air Mobility) з однією величезною обіцянкою – стати найефективнішим у світі VTOL з великим запасом ходу та нульовими викидами. Порівняно з більшістю електричних повітряних таксі, які можуть обіцяти лише короткий чи середній чистий діапазон польоту, Vertiia здатний долати до 1 000 км на швидкості 300 км/год, що відкриває цілий новий спектр комерційних можливостей.
Крім того, водневий двигун робить Vertiia піонером у сфері нетоксичного пасажирського транспорту. Очікується, що більшість міських повітряних таксі будуть чисто електричними, тоді як технологія водневого двигуна продовжує розвиватися. З іншого боку, єдині наразі можливі альтернативи на основі водню представляють собою рішення для модернізації, розроблені для існуючих літаків. Це робить Vertiia одним із перших пасажирських VTOL, розроблених з самого початку для роботи на водні.
Єдина погана новина полягає в тому, що це не станеться миттєво. Хоча деякі чисто електричні повітряні таксі готуються до комерційної експлуатації вже наступного року, не очікується, що ця альтернатива на водневому паливі злетить раніше 2027 року. Саме тоді група Aviation Logistics, перший цивільний клієнт виробника, розраховує розпочати регулярні рейси, які здійснюватимуть три асоційовані компанії.
Водневий літак Vertiia спроектований та розроблений в Австралії, що робить його одним із новаторів галузі в цій частині світу. Окрім збільшеного діапазону, він також обіцяє виняткову ефективність (він використовуватиме менше енергії на місце, ніж швидкісний поїзд) і тиху роботу в міських умовах (65-70 децибел).