Світ літальних апаратів з вертикальним злетом і посадкою на електричній тязі (eVTOL) є дуже захоплюючим. Просто подумайте про це: хто б не хотів швидко переміщатися містами світу на машинах, які по суті є чимось середнім між вертольотом і літаком, замість використання старої доброї автівки?
Індустрія, що зароджується буквально на наших очах, в основному, підтримується стартапами, які побачили цю можливість і намагаються її схопити. За останні роки з’явилися буквально сотні проєктів, кожен з яких перебуває на різних стадіях розробки та має різні шанси на успіх.
Поки що жодна компанія зі старої гвардії авіації по-справжньому не приєдналася до «вечірки» eVTOL. Це, ймовірно, зміниться найближчим часом, оскільки всі вони зрозуміють, що від цього немає вороття, і саме такі літальні апарати є майбутнім.
Хорошим натяком на те, як розвиватимуться події, стало оголошення цього тижня від Sikorsky. Столітня американська компанія, значною мірою відповідальна за появу вертольотів, вкотре підтвердила, що планує будувати, випробовувати та здійснювати польоти на eVTOL.
І не просто будь-яким eVTOL, а таким, який оснащений гібридно-електричною силовою установкою, із поворотним крилом (у чому Sikorsky стає новатором) та високим рівнем автономності.
Досі проєкт, що наразі називається HEX / VTOL, потрапляв у центр уваги востаннє навесні минулого року, але тепер ми дізнаємося про нього трохи більше деталей, а також вперше побачимо його зображення.
Демонстративний екземпляр, вага якого становить 4 082 кг, отримав гібридно-електричну систему, основою якої є електродвигун потужністю 600 кВт та турбогенератор потужністю 1,2 МВт.
Очікуваний радіус дії Sikorsky VTOL має становити 925 км, але поки що невідомо, з якою швидкістю він повинен літати – нам лише повідомляють, що очікується «висока швидкість».
Літальний апарат використовуватиме менше механічних систем, ніж ми звикли, що зробить його менш складним та дешевшим в обслуговуванні. Ще важливіше те, що його автономні функції базуватимуться на технології Matrix, яка допомогла вертольоту Black Hawk здійснити повністю безпілотний політ у 2022 році. Це та сама технологія, що використовується на модифікованому середньорозмірному вертольоті S-76B, названому Sikorsky Autonomy Research Aircraft (SARA).
Компанія очікує, що HEX стане «першим у серії великих VTOL-літальних апаратів наступного покоління» з різним ступенем електрифікації та автоматизації, які будуть використовуватися як у цивільному, так і у військовому світі.
Поки що немає чітких термінів, коли очікувати появи демонстратора HEX, але оголошення цього тижня також дало нам більш чітке уявлення про те, чого очікувати з точки зору дизайну.