Як відбувається сертифікація техніків eVTOL? Літати на цих електричних повітряних таксі обіцяє унікальний досвід для пасажирів, але ці машини є незвіданою територією для пілотів і техніків. Світ eVTOL (електричних літальних апаратів із вертикальним злітом та посадкою) чекає на відкриття всіма учасниками цієї революційної екосистеми, і Joby вже готується до менш гламурного, але важливого аспекту технічного обслуговування.
Отримання зеленого світла від FAA (Федеральної адміністрації авіації) не є ні швидким, ні легким, і це правильно, тому що безпека має бути першочерговим завданням, коли йдеться про революційні технології. На цьому шляху є багато кроків, і один з них відомий як сертифікат за Частиною 145 у США. Зрештою, хтось має бути першим.
Каліфорнійський виробник eVTOL, компанія Joby, нещодавно отримала цю конкретну сертифікацію FAA, яка дозволить їй рухатися далі в двох важливих напрямках; один стосується проведення ремонту звичайних літаків, а інший відкриває двері для спеціалізованого навчання техніків по обслуговуванню парку eVTOL. Починаючи з цього моменту, Joby має сертифікат на проведення певних ремонтних робіт на традиційних літаках (обмежується планерами, радіо та приладами), а також надання платного навчання майбутнім авіаційним технікам.
Ця остання сертифікація є природним продовженням партнерства Joby з Aviation High School у Квінсі, Нью-Йорк. Два роки тому вони вирішили додати навчання з керування електричними eVTOL електроприводу для всіх, хто може бути зацікавлений у спеціалізації на технічному обслуговуванні eVTOL у майбутньому.
Зрештою, сертифікат за Частиною 145 дозволить Joby надавати послуги з технічного обслуговування, ремонту і капітального ремонту для своїх повністю електричних повітряних таксі. За словами каліфорнійського виробника eVTOL, отримання цієї сертифікації, можливо, є першим у галузі.
Минулого року Joby зосередився на тому, щоб втілити в життя свій перший літак eVTOL, оснащений усіма компонентами та обладнанням проекту, на відміну від простих прототипів. Відповідний літак компанії був виготовлений у Каліфорнії, де Joby керував існуючим виробничим майданчиком, доки не визначився із місцем розташування свого заводу комерційного масштабу.
Раніше цього року Joby пов’язали з іншою знаковою подією для всієї галузі. Компанія об’єднала зусилля з Clay Lacy Aviation, щоб розпочати впровадження інфраструктури для майбутніх операцій повітряних таксі в Південній Каліфорнії. Початкова інфраструктура буде створена на терміналі, керованому Clay Lacy, в аеропорту Джона Уейна (SNA) в окрузі Орандж і включатиме зарядний пристрій для електричного повітряного таксі, який також розробляє Joby.
Система зарядки електролітаків у всьому світі (GEACS) від Joby – це універсальний зарядний інтерфейс, сумісний як з короткосмуговими повітряними таксі, так і з електролітаками середньої дальності з нерухомим крилом. Тільки цей проект каліфорнійської інфраструктури коштує понад $100 мільйонів, але він стане першим зарядним пристроєм для повітряних таксі в Південній Каліфорнії. Тим часом Joby eVTOL також демонструє свої можливості на базі ВПС Едвардс у рамках новаторського проекту.