Угода, яку називають «найбільшою на ринку механічних вітрил», передбачає оснащення цілого флоту кораблів революційними роторними вітрилами для підвищення паливної ефективності та зниження рівня викидів. У ній бере участь один з найбільших гравців у сфері аерокосмічних технологій – американська корпорація Airbus.
Airbus є одним з провідних виробників аерокосмічної техніки, який досліджує та розробляє революційні рішення для досягнення нульових викидів, включаючи водневі двигуни, SAF (стійке авіаційне паливо) та eVTOL (електричні літальні апарати вертикального злету та посадки). Досягнення чистої нульової цільової мети також передбачає підтримку сталості для загальних операцій великої компанії, які включають перевезення компонентів літаків та космічних апаратів.
Що стосується перевезення компонентів літаків, Airbus має сміливу ціль. До кінця цього десятиліття флот, який перевозитиме ці компоненти трансатлантичним маршрутом, має генерувати вдвічі менше викидів, ніж у 2023 році. Це стане можливим завдяки поєднанню передової технології вітрил з гібридною силовою установкою. Ще більш вражаючим є те, що ця формула зниження викидів буде застосована до всього флоту, а не лише до одного судна.
Кожне судно у флоті буде оснащено двопаливними двигунами, які можуть працювати як на звичайному паливі, так і на е-метанолі. Крім того, кожне судно матиме шість гігантських 35-метрових роторних вітрил. І це ще не все. Ці сучасні роторні вітрила будуть оснащені інноваційним інструментом для індивідуального управління. Технологія NPSCTM (Norsepower Sentient Control) використовує вимірювання сили в режимі реального часу для управління кожним ротором для максимальної ефективності. Крім того, вона інтегрує передову систему звітності про економію палива, щоб все було зрозуміло наглядно.
Для оптимізації трансатлантичної подорожі новий флот також використовуватиме найсучасніше програмне забезпечення для прокладання маршрутів. Основна мета – спільними зусиллями скоротити споживання палива. Зменшення спалювання палива означає менше викидів і нижчі витрати.
Роторні вітрила та супутній інструмент NPSCTM (вперше встановлені на цьому флоті) розроблені фінським експертом в галузі технологій механічних вітрил, компанією Norsepower. Судна експлуатуються Louis Dreyfus Armateurs (LDA), авторитетним французьким судновласником, який надаватиме цей революційний флот в оренду Airbus.
Airbus не новачок у сучасних вітрильних рішеннях. Його морський партнер Airseas розробив одну з найунікальніших і найцікавіших концепцій для додаткового руху вітром – Seawing. Це система нагадує парашутне крило з автоматичним управлінням польотом, розробленим на основі аерокосмічних технологій.
Минулого року інше судно LDA, призначене для перевезення компонентів літаків сімейства A320, частково заправлялося SAF для зменшення викидів. Це був невеликий проект, обмежений одним судном і коротким маршрутом з одного європейського виробничого майданчика до іншого.
Це співробітництво з Norsepower є великим кроком вперед і обіцяє скоротити рівень викидів на 50% при трансатлантичному транспортуванні деталей літаків Airbus.