Минулого тижня видання Times повідомило, що невеликий пастельний малюнок Клода Моне, викрадений нацистами під час Другої світової війни, повертається нащадкам його законного власника, завдяки вдалій операції ФБР.
Мова йде про картину «Bord de Mer» Клода Моне, яка наразі перебуває на зберіганні в Новоорлеанському польовому офісі ФБР після того, як витвір мистецтва вилучили минулого червня. Роботу видатного імпресіоніста востаннє продали у 2019 році новоорлеанський торговець старовиною M.S. Rau Бріджит Віті та її покійний чоловік Кевін Шламп, який помер у березні. ФБР конфіскувало картину після того, як дослідження поставило під сумнів її походження.
Самими першими власниками цього витвору мистецтва були Адальберт і Хільда Парлагі, які придбали його у квітні 1936 року та зберігали у своєму будинку у Відні, Австрія. Невдовзі після того, як Німеччина анексувала Австрію у березні 1938 року, вони були змушені тікати до Швейцарії, а згодом і до Лондона, разом із двома дітьми.
Родина зберігала картину та інші речі на складі транспортної компанії у Відні. Хоча вони планували забрати майно після війни, німецька влада конфіскувала його у 1940 році. Наступного року її продали з аукціону аукціонним домом Dorotheum, який зрештою продав її іншому аукціонному дому, що належав члену нацистської партії та відомому торговцю награбованим мистецтвом Адольфу Вайнмюллеру.
Коли війна закінчилася, родина та спадкоємці зверталися до німецького та австрійського урядів з проханням повернути витвір мистецтва, але безуспішно. У 2016 році робота була включена до виставки в Орнані, Франція, де вона перебувала на правах оренди у паризької Galerie Helene Bailly. У 2017 році її придбав у Galerie Helene Bailly Ро, який її перепродав, згідно з позовом, поданим федеральним урядом до окружного суду США, Східного округу Луїзіани минулого тижня.
Згідно з судовими документами, Віта і Шламп відмовилися від своїх прав на картину під час її вилучення ФБР. Федеральний уряд просить суд визначити законного власника картини.
Заявники на майно, Франсуаза Парлагі та Хелен Лоу, серед інших осіб, є онуками та єдиними живими спадкоємцями подружжя Парлагі.
Хоча суд ще не ухвалив рішення, Ро повідомив Times-Picayune, що він очікує на мирне врегулювання позову. «Всі сторони дійшли до мирної угоди про те, щоб із задоволенням повернути пастель її законним спадкоємцям з огляду на походження роботи, яке, звичайно, було повністю невідоме всім учасникам угоди», – сказав Ро.