Японія щойно відкрила свій перший центр UAM (Міська повітряна мобільність) для запровадження регулярних рейсів на мобільних електричних літаках типу eVTOL (літак з електричним вертикальним зльотом і посадкою). Одним із головних імен, що стоять за цим новаторським авіаційним проектом, є EHang, китайський виробник літальних апаратів, який наразі є одним із світових лідерів в автономній електроавіації.
EH216-S здійснив перший автономний політ у регіоні Канто в Японії. І це була більше, ніж публічна демонстрація, це мало ознаменувати офіційний запуск найсучаснішого центру UAM, який, як стверджується, є першим центром такого роду в Японії.
Це результат співпраці китайського виробника eVTOL EHang та AirX, японського розробника цифрової платформи для повітряної мобільності. Новий центр також було побудовано за допомогою авіакомпанії Tsukuba Airlines, і він включає майданчик для посадки площею близько 30 000 квадратних метрів. Поєднуючи старе з новим, об’єкт було побудовано на місці колишнього Центру управління та командування вертольотами, який експлуатувався місцевою владою, і призначений для розміщення як eVTOL, так і звичайних вертольотів.
Ангар, призначений для повітряних таксі, матиме місце для розміщення до 25 літаків типу eVTOL. Саме тут будуть організовані та запущені перші можливості польотів на eVTOL для громадськості. Першим, хто запропонує безпілотні оглядові авіапослуги, стане аеротаксі EH216-S від EHang.
Це лише початок. Той самий повністю електричний та повністю автономний літальний апарат продемонструє свої можливості в аварійно-рятувальних службах, вантажних операціях та перевезеннях між островами. AirX також має намір відкрити та експлуатувати декілька інших подібних центрів у Токіо найближчими роками.
Китайський виробник літальних апаратів має особливе партнерство з Японією. У 2022 році EHang здійснив вражаючий тур чотирма містами країни, заявивши про себе як про рекордсмена в галузі. EH216-S пролетів над містами Амагасакі, Фукуяма, Сакайде та Оіта. Серед численних досягнень на цьому шляху – перше використання безпілотного eVTOL для оглядових польотів над морем, перший в Японії демонстраційний політ eVTOL з пункту А в пункт Б та демонстраційний політ EHang з найбільшим корисним навантаженням на сьогодні 80 кг.
Минулого року EHang офіційно став членом державно-приватного комітету з передової повітряної мобільності в Японії, і він є єдиним учасником, який пропонує безпілотні літальні апарати eVTOL.
На початку 2023 року китайська компанія повітряної мобільності також здійснила те, що вважається першим автономним польотом з пасажирами на борту в Японії, що стало ще одним першим досягненням для цієї країни в цій галузі. EH216-S перевіз двох пасажирів вздовж берегової лінії пляжу Таноура без пілота на борту.
EH216-S прагне стати ультракомпактним і легким варіантом повітряного таксі. Сконфігурований як повітряне таксі для двох пасажирів, він може подолати лише до 19 км на одному заряді, при цьому здійматися на висоту близько 3 000. У 2023 році він отримав перший у світі сертифікат типу та стандартний сертифікат льотної придатності для безпілотних літальних апаратів eVTOL від Управління цивільної авіації Китаю.